Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Tatacara Menulis Minit Mesyuarat

Terdapat beberapa jenis format penulisan bagi tarikh. Minit mesyuarat dijadikan dokumen rujukan untuk melaksanakan tindakan yang diputuskan dalam mesyuarat 11.


Contoh Minit Mesyuarat Persatuan Syarikat Kerajaan Format Word

Panduan Pengurusan Mesyuarat dan Penulisan Minit Mesyuarat UiTM Uniersiti Teknlgi MARA 13 ivMenyediakan deraf minit mesyuarat mengikut format yang ditetapkan.

Tatacara menulis minit mesyuarat. Minit dicatat seberapa ringkas dan mengikut agenda 6. Membaca dan memahami kehendak minit tersebut untuk mengambil tindakan. 31 Merujuk kepada perkara 43 Mesyuarat Bil12014 ahli mesyuarat dimaklumkan bahawa yuran.

Tarikh yang mesti ditulis adalah tarikh mesyuarat berkenaan diadakan. Contohnya 10 pagi -12 tengahari. Kedua setiausaha menulis minit secara gramatis jelas dan tepat.

Minit Mesyuarat Kaedah menulis Perkara yang perlu ada dalam minit mesyuarat 1. Senarai kehadiran perlulah dicatatkan merangkumi nama dan jawatan ahli-ahli mesyuarat. Penerima minit perlu.

Memberi kefahaman serta pendedahan kepada peserta mengenai pentingnya minit mesyuarat. Format dan contoh minit mesyuarat seperti Lampiran 5 dan Lampiran 6. Tatacara Pengurusan MESYUARAT TEKNIK Penulisan Minit Mesyuarat.

Minit mesyuarat Bil12014 diterima sebulat suara daripada semua ahli tanpa sebarang pindaan. Ini terpulang pada penulis minit. Semua maklumat ini dimaklumkan di dalam pemaklumat surat yang dihantar kepada ahli mesyuarat 2.

Kursus Pengurusan Mesyuarat dan Teknik Penulisan Minit Mesyuarat ini amat bermanfaat disediakan oleh organisasi untuk diikuti oleh pihak pengurusan atasan pegawai-pegawai serta kakitangan-kakitangan sokongan berpengalaman yang ingin meningkatkan lagi kemahiran mereka mengurus dan mengendali mesyuarat serta menulis minit mesyuarat dan kertas kerja. Maklum balas yang diterima oleh urus setia hendaklah diedarkan untuk perhatian ahli-ahli mesyuarat sebelum mesyuarat. Personel yang perlu mencatat minit setiausaha rasmi dan tidak rasmi personel yang perlu sering hadir ke mesyuarat penyelia serta mereka yang berminat untuk meningkatkan prestasi diri dengan kemahiran halus soft skills.

Sekiranya penerima minit ingin menulis maklum balas atau menjawab minit. Urus setia hendaklah menyusun maklum balas yang diterima mengikut tajuk-tajuk seperti di dalam minit mesyuarat. Kursus Pengurusan Mesyuarat dan Teknik Penulisan Minit Mesyuarat ini amat bermanfaat disediakan oleh organisasi untuk diikuti oleh pihak pengurusan atasan pegawai-pegawai serta kakitangan-kakitangan sokongan berpengalaman yang ingin meningkatkan lagi kemahiran mereka mengurus dan mengendali mesyuarat serta menulis minit mesyuarat dan kertas kerja.

¾Modul 4 Kemahiran Mengurus Mesyuarat dan Menulis Minit Mesyuarat Majlis Latihan dan Kepimpinan Universiti. Pelbagai perkara penting yang perlu dibincangkan dan diminitkan serta dimasukkan di dalam fail panitia RUJUK SENARAI SEMAK FAIL PANITIA. Urus setia hendaklah menyediakan laporan maklum balas bagi setiap keputusan mesyuarat mengikut format yang.

Name Email Website. Tandatangan pencatat atau setiausaha dan pengesahan pengerusi. Mencatat tempoh masa mesyuarat tersebut diadakan.

Mengedarkan minit mesyuarat selewat-lewatnya lima 5 hari bekerja sebelum mesyuarat berikutnya vi. Bilangan minit mesyuarat 2. Jawatan Kuasa setiap panitia hendaklah mengadakan Mesyuarat Panitia setiap tahun.

Draf minit disediakan 3 hari selepas mesyuarat dan diserahkan kepada pengerusi Minit sebenar diedarkan 7 hari selepas Mesyuarat. 2 Tahun 1991 Jabatan Perdana Menteri. Persatuan ditetapkan sebanyak RM3000 setahun setelah mendapat persetujuan daripada.

Maka mesyuarat mempunyai tatacara yang teratur supaya ia dapat dikendalikan secara cekap dan berkesan. Yang hadir tidak hadir dan turut hadir 3. Semua maklumat mesyuarat perlu dinayatakan merangkumi tarikh hari masa dan tempat mesyuarat.

Academic Staff Personal Site. March 1 2018 by wanfahminfaiz Leave a Comment. Blog UTM UTM Events UTM News UTMKL.

DAPATKAN PRINTER MURAH DI SINI Minit Mesyuarat Minit mesyuarat pula hendaklah mengikut format yang betul berdasarkan. Up to 24 cash back Ahli mesyuarat yang ingkar biadab dan berbahasa kasar boleh dikeluarkan dari mesyuarat dan dicatit di dalam minit mesyuarat. LATAR BELAKANG 21 Mesyuarat merupakan medan perbincangan yang terbaik.

SOALAN Rujukan ¾Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam Bil. Minit mesyuarat disediakan dengan berkualiti dan berkesan. 20 Pengesahan minit mesyuarat Bil12014.

23 Mesyuarat yang teratur akan dapat menjimatkan masa dan memudahkan jawatankuasa membuat keputusan. Speak Your Mind Cancel reply. Menurunkan tandatangan ringkas serta mencatat tarikh minit diterima atau dibaca bersebelahan dengan singkatan jawatan yang ditujukan oleh pegawai yang menulis minit.

Contohnya 3 Jun 2017 atau 362017 atau 362017.


Panduan Ringkas Penulisan Minit Mesyuarat Pdf


Contoh Minit Mesyuarat Contoh My


Jurutera Operasi Hospital Day 3 Cara Cara Menulis Minit Mesyuarat


Format Baharu Minit Mesyuarat


Panduan Pengurusan Mesyuarat Penulisan Minit Mesyuarat


Contoh Minit Mesyuarat Terkini 2022 Untuk Format Sekolah

Posting Komentar untuk "Tatacara Menulis Minit Mesyuarat"